saYA BUdak bARu BElajAR'S FotoPage

By: Marlina Jamal

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 14-Apr-2007 08:44 Email | Share | Bookmark
Learning how to tackle 'children' and the child in you

 
Budak-budak nih kata orang,
lagi kita jangan,lagi nak buat..lagi benda tuh salah,lagi seronok....
if a child in you,meronta-ronta nak mengawal halatuju diri..biarkan dia buat seketika,jangan ditegah..
"nak main api?"
"nak mandi lombong?"
"nnt terbakar"
"nnt lemas"

Pengalaman ialah cikgu yang terbaik
kepada si kecil yang meronta-ronta,
kalo dia terbakar,biarkan dia buat seketika
kalo dier lemas,buat dek ajer..

tapi jangan plak sampai mati,tapi biarkan sampai dia beralah,kalah dek degil yg tak putus..

lam-lama dier paham,
hidup dier,tanggungjawab dier

Semangat berani mati kanak2 dalam diri aku sangatlah membara sehingga kanak-kanak sepermainan yang lain pun tak jadik join aku main api dan terjun lombong..sudahnya,aku main api sorang,terjun lombong sorang..haha..

Kulit aku saket melecur..badan aku kuyup,hampir lemas..
Tapi aku rasa,kanak2 dlm diri aku dah besar sket dah...bg peluang kat dia buat apa yg dia nak dan rasakan natijahnya..hehe..
Marlina dah besar,yay!


"What doesn't kill you makes you stronger"


gambar sekadar hiasan..cerita tu..saper yg paham pandai2 la..hahaha..i did it my way..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net